Conform OUG 34/2014 (cu modificarile si completarile ulterioare) privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, art. 16, pct. d si e,
sunt exceptate de la dreptul de retragere produsele care fac parte din categoriile:
- produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid (ciocolata, biscuiti, produs care are in componenta ciocolata, capsule de cafea, alte produse alimentare etc.) si
- produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate (de catre client).
Astfel,
produsele afisate pe www.ciocolaterieonline.ro nu pot fi returnate deoarece se incadreaza in categoriile mentionate mai sus.
Prin client/consumator se intelege doar persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii.
Prin furnizor/profesionist se intelege persoana juridica (Online Marketing Consult) care actioneaza in cadrul activitatii sale comerciale in legatura cu contractele ce fac obiectul ordonantei precizate mai sus.
In situatia in care clientul primeste un
colet deteriorat:
- clientul trebuie sa solicite curierului pe loc intocmirea unui proces verbal de colet deteriorat, colet ce nu se va deschide pentru verificarea produselor
- clientul refuza in acest caz primirea
- nu sunt acceptate reclamatii ulterioare/retururi pentru care nu s-a intocmit procesul verbal de „colet deteriorat”.
Comanda va fi retrimisa, clientul trebuie doar sa:
- refuze primirea in baza procesului verbal de „colet deteriorat”
- ceara curierului sa trimita inapoi coletul la adresa: Soseaua Stefan cel Mare, nr. 29-31, sector 2, Bucuresti, cod potal 020127; costurile returului vor fi suportate de catre furnizor
- trimita un mesaj scurt pe contact@ciocolaterieonline.ro care sa contina numarul comenzii si o copie a procesului verbal „colet deteriorat”.
O noua comanda, identica, va fi expediata la adresa initiala, costurile de transport fiind suportate de furnizor.
Aceeasi procedura se aplica si in cazul in care produsele au fost livrate / facturate gresit.
Situatii in care furnizorul poate sa renunte la contract (cu anularea comenzii, daca este cazul):
- adresa si datele de contact ale clientului sunt gresite sau lipsa
- refuz primire
- refuz plata transport
- refuz plata ramburs
- clientul nu poate fi contactat si nu este gasit la adresa de domiciliu.
In aceste cazuri coletele vor reveni la furnizor automat. Furnizorul va depozita pe durata termenului de valabilitate produsele in vederea ridicarii de catre client. Se poate solicitare retrimiterea comenzii prin curier, clientul achitand o noua taxa de transport aferenta noii comenzi.
Costul returului este suportat de client:
- daca il ridica personal va suporta doar costul returului, care se va factura si achita la ridicare
- daca doreste sa fie retrimisa comanda prin curier, va suporta costul returului si al trimiterii noi, care se va factura si achita inainte de noua trimitere.
-------------------
Renuntarea la o achizitie,
alta decat cele prevazute in art. 16 al OUG 34/2014 (cu modificarile si completarile ulterioare) – pct. d si e, precizate mai sus, se poate face in anumite conditii.
Temeiul legal pentru acest proces este OUG 34/2014 (cu modificarile si completarile ulterioare) completata de Legea 51/2003 cu privire la regimul juridic al contractelor la distanta. Ordonanta este inspirata din Directiva 2011/83/UE a Parlamentului European si a Consiliului din 25.10.2011 privind drepturile clientilor, asa cum a fost modificata prin Directiva 2015/2302 din 25.11.2015.
In baza acestora, pentru produse si servicii (cu exceptia celor prevazute la art. 16), comandate online sau prin telefon, clientul beneficieaza de un termen de solicitare retur de 14 zile calendaristice valabil de la data cand acesta a intrat in posesia produsului comandat livrat direct sau prin intermediul unui curier agreat, fara sa fie nevoit sa ofere o explicatie. Costurile returnarii sunt suportate de client; returnarea se face prin intermediul aceluiasi curier agreat la adresa comunicata de furnizor (pe care o puteti solicita la 0726818181 sau contact@ciocolaterieonline.ro).
Prevederile OUG 34/2014 se aplica doar clientilor persoane fizice sau grup de persoane fizice constituite in asociatii (definite in art. 2 pct. 2 OG 21/1992 privind protectia clientilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare).
Pentru retur, trebuiesc
indeplinite cumulativ mai multe conditii:
- produsul/produsele returnate trebuie sa fie returnat in aceeasi stare in care a/au fost livrat/e, insotit de factura, documentele, accesoriile, materialele promotionale si etichetele aferente, inclusiv ambalajul original (lipsa sa poate determina deteriorarea pe parcursul returului); trebuie sa nu prezinte urme de utilizare/atingere sau elemente lipsa sau sa fie in orice forma deteriorat
- nu se accepta pentru returnare cafeaua si alte produse alimentare ambalate/sigilate care nu necesita conditii speciale de transport daca cutia de transport a coletului este desigilata
- clientul este responsabil pentru diminuarea valorii produselor ca rezultat al manipularii, alta decat cea necesara pentru a determina calitatea, natura si functionarea produselor
- produsul/produsele se returneaza prin intermediul curierului agreat de furnizor cu optiunea obligatorie „deschidere colet la livrare”; in cazul in care nu este permisa aceasta optiune (pentru a verifica starea si aspectul fizic produsului/produselor), furnizorul isi rezerva dreptul de a refuza receptia coletului.
Daca aceste conditii, mentionate mai sus, sunt indeplinite cumulativ se poate efectua procesul de retur.
Procedura de retur
- clientul trebuie sa urmeze pasii procedurii de retur in termen de maxim 14 zile (calendaristice) de la data intrarii in posesia fizica a produsului (persoana care intra in posesia fizica poate fi clientul sau o parte terta, alta decat transportatorul, indicata de client); pentru a respecta termenul limita de retragere, este suficient ca clientul sa trimita comunicarea privind exercitarea dreptului de retragere inainte de expirarea perioadei de retragere;
- clientul trebuie sa informeze furnizorul de decizia sa de retragere din contractul la distanta utilizand o declaratie neechivoca: utilizand formularul de retragere, telefon 0726818181 sau email contact@ciocolaterieonline.ro;
- clientul trebuie sa trasmita furnizorului un set de informatii: numele, prenumele, adresa postala, si, daca este cazul, numarul de telefon, adresa de email, eventual numarul comenzii;
- daca clientul opteaza pentru formularul de retragere, il poate solicita la adresa contact@ciocolaterieonline.ro sau telefon 0726818181;
- dupa primirea declaratiei neechivoce, furnizorul trebuie sa transmita fara intarziere, pe suport durabil (email), confirmarea de primire a cererii de retragere;
- clientul trebuie sa returneze, in conditiile precizate mai sus, produsul/produsele la adresa Soseaua Stefan cel Mare, nr. 29-31, sector 2, Bucuresti, cod potal 020127, in decurs de maxim 14 zile de la data comunicarii retragerii;
- costul de transport al returului este suportat de client; raspunderea pentru integritatea produselor returnate pe timpul transportului revine clientului; in cazul in care produsul/produsele returnate prezinta modificari fata de starea comunicata la momentul anuntarii retragerii din contract, furnizorul are dreptul sa refuze primirea;
- furnizorul ramburseaza sumele aferente comenzii, inclusiv costul de livrare acolo unde cazul, cu exceptia costurilor de livrare in situatia in care clientul opteaza pentru un alt curier decat cel indicat de furnizor (si care este cel mai ieftin tip de livrare ce poate fi oferit de furnizor);
- rambursarea se va face fara intarzieri nejustificate si nu mai tarziu de 14 zile calendaristice de la data la care furnizorul este informat de decizia de retragere din contract; nu se percep comisioane pentru o astfel de rambursare;
- se poate amana rambursarea pana la data la care furnizorul primeste inapoi produsele sau pana la momentul la care clientul a furnizat dovada ca a trimis inapoi produsele, fiind valabila data cea mai apropiata;
- rambursarea se face folosind aceeasi modalitate de plata ca cea folosita pentru tranzactia initiala, cu exceptia cazului in care se solicita o alta modalitate de catre client (pentru care nu se vor percepe comisioane);
- pentru comenzile achitate cu cardul, returul se va realiza in contul cardului de pe care a fost efectuata plata;
- daca se doreste primirea unor alte produse decat cele comandate initial – acestea reprezinta o noua comanda.