1882-1910 Lumea apartine celor care o descopera

 

Fondatorul Leonidas – Leonidas George Kestekides s-a nascut la 18 iulie in Anatolia. La varsta

 

de 18 ani tanarul de origine greaca emigreaza in SUA unde invata comertul cu produse de cofetarie. In cele din urma creeaza brandul recunoscut la nivel mondial ce poarta numele sau.

 

Premiul si dragostea belgiana

Facand parte din delegatia greco-americano, Leonidas prezinta produsele sale de cofetarie la Targul Mondial din Bruxelles din 1910, cu un numar de 13 milioane de vizitatori. A primit medalia de bronze pentru creatiile sale si a inceput povestea de dragoste belgiana… Se indragosteste de Joanna Teerlinck si se casatoreste in 1912. In 1913, deschid o ceainarie in Gent. Chiar daca nu au avut copii, Leonidas nu va mai parasi Belgia niciodata si iubitorii de ciocolata din intreaga lume ii vor fi intotdeauna vesnic recunoscatori.

1913-1924 Descoperirea adevaratului talent

In 1913, Leonidas expune noile sale creatii la Targul International din Gent unde castiga medalia de aur si recunosterea profesionala. Acest moment marcheaza inceputul aventurii fascinante ce va incanta oamenii din intreaga lume de mai bine de 100 de ani.

 

Spiritul de familie

Din cauza evenimentelor politice din Grecia, familia sa i se va alatura in Gent. Intre cei din familie se afla nepotul sau Basilio, in varsta de 19 ani, care i se va alatura in afacere. Cei dezvolta o relatie tata-fiu, care se va dovedi extrem de profitabila pentru afacere: ei creeaza o gama de sortimente de ciocolata care castiga din ce in ce mai multi clienti, ce nu vor rezista in fata gusturilor delicioase.

 

Un spirit antreprenorial

Leonidas deschide “Patisserie Centrale”, o ceainarie pe strada Paul Delvaux in Bruxelles. Urmând pașii unchiului său, Basilio își deschide propriul atelier pe Bulevardul Anspach. In acea perioada, pralinele erau un produs de lux accesibil doar celor bogati, iar Basilio descopera rapid acest aspect. Leonidas si Basilio se concentreaza pe o misiune: sa faca pralinele accesibile pentru toata lumea, in cel mai rapid mod cu putinta: de la producator – la consumator.

 

O marca Leonidas – „Fereastra ghilotina”

Ambitios si foarte muncitor Basilio vinde produsele sale de cofetarie si ciocolata pe strazile din Bruxelles dintr-un carucior. Dupa cateva avertismente ale politiei privitoare la comertul stradal, transforma atelierul sau intr-un magazin. Acesta este asa mic, incat nu avea usa si vindea direct din laborator, asa ca a transformat vitrina magazinului in trejghea de vanzare pentru a servi clientii! Astfel a inaugurat primul sau magazin cu vanzare “la fereastra”, conceptul revolutionar “guillotine-window”, care va ramane multi ani o semnatura distincta a magazinelor sale. Acum poate sa vanda direct trecatorilor, ce pot fi martori la procesul de productie si pot constata prospetimea produselor. Dincolo de toate aceste aspecte, el face totul la jumatatate din pretul competitorilor.

 

1937-1950 Leonidas – “Regele pralinelor”

Basilio inregistreaza marca si logo-ul “Leonidas” pentru a proteja produsele sale. Ca simbol, alege imaginea razboinicului Leonidas, rege al Spartei. Prin alegerea unei figuri atat de puternice si emblematice, Basilio demonstreaza ambitia sa si, foarte important, respectul fata de unchiul sau si originile sale grecesti. Logo-ul reprezinta un cerc cu figura razboinicului si cuvintele “Pralines Leonidas” in partea superioara. Leonidas Kestekides lasa gradual afacerea in mainile nepotului sau, care devenise intre timp “master-confetioner”. Leonidas K. moare in 1948 lasand afacerea sa lui Basilio.

 

Prospetime, intotdeauna prospetime

Atelierul din Bulevardul Anspach devine prea mic si Basilio, muta magazinul la numarul 46, un spatiu mult mai mare pe care Leonidas il ocupa si astazi. Basilio cere permisiunea autoritatilor sa transforme vitrina magazinului in “guillotine-window” ca sa fie mai aproape de clientii sai. In acest timp, reputatia ciocolatei Leonidas creste exponential: oamenii apreciaza prospetimea, calitatea si gustul delicat. Basilio utilizeaza doar ingrediente proaspete: lapte proaspat de la magazinul alaturat, smantana si unt. Inca de la inceputuri, Leonidas realizeaza ciocolata cu ingredinete de cea mai buna calitate, fara grasimi vegetale, si cu 100% unt de cacao pentru umpluturile si invelisurile din ciocolata.

 

1950-1969 Calitate la un pret mic

Succesul Leonidas, creste rapid si se deschid mai multe magazine in Bruxelles. Oamenii din Bruxelles nu se mai satura de cutiutele cu ciocolata realizata manual proaspata si plina de arome la un pret imbatabil. Pana in 1966, puteai sa cumperi 100g ciocolata cu 10 Franci Belgieni (0,25Eur).

 

Primele magazine in afara Bruxelles-ului

Prima franciza Leonidas se deschide in Aalst(Belgia) si prima franciza in Franta se deschide in Lille in 1969. Tentati de oportunitatea de afacere, multi antreprenori solicita frnciza, astfel magazinele Leonidas cresc de zece ori. Belgia are reputatia de producator de ciocolata de calitate, iar ciocolatierii din tara prelucreaza boabele de cacao extrem de fin, oferind o textura excelenta. Leonidas s-a impus in piata cu un pret rezonabil la un produs de calitate superioara.

 

Manon Cafe – produsul emblematic din top

Succesul Leonidas este bazat pe valori solide, pe care faimosul Leonidas Manon Cafe le inglobeaza. Baza Manon-ului constă din cremă de unt, nucă crocantă, alune, toate într-un strat de zahăr. Preferând să lucreze cu ciocolată, Basilio înlocuiește stratul de zahăr cu ciocolată albă. Apoi, în 1969, înlocuiește nuga cu crema de praline și în cele din urmă, umplutura cu alune de padure întregi. Acesta devine un bestseller instant și este încă un favorit din toate timpurile din gama Leonidas.

 

1970-1985 Dezvoltarea internationala

La 2 aprilie 1970, Basilio moare și frații și surorile sale devin moștenitori ai imperiului Leonidas „Confiserie Leonidas SPRL” (Leonidas Confectionery SPRL). Jean Kesdekoglu-Kestekides conduce compania în perioada 1970-1985, iar în cele din urmă Leonidas amplifica vanzarile internaționale în Belgia, Luxemburg, Germania, Olanda, la Harrods din Londra și chiar și în Atena. La 29 martie 1979, Confiserie Leonidas devine Leonidas SA, o societate cu răspundere limitată. Anii 70 și 80 au fost anii de aur ai companiei. Atrasi de gustul excelent al ciocolatei, marca a inregistrat cresteri importante. Pentru a creste productia Confiserie Leonidas SA cumpără vechea fabrică Crown-Baele din Bulevardul Graindor 41-43 din Anderlecht, care rămâne sediul companiei. Maria Kesdekoglu-Kestekides se alătură tatălui său Jean, ajutându-l in managementul companiei.

 

Pretul succesului

Maria Kesdekoglu-Kestekides preia compania când tatăl ei moare .Fratele sau Dimitrios Kestekoglou și de vărul lor german Vassiliki Kestekidou se alatura companiei. Producția crește considerabil, iar în 1985, Leonidas face publicitate pentru prima dată printr-un mesaj unic: Leonidas solicită părților interesate să deschidă francize să nu aplice deoarece nu au reușit să măreasca producția! Cu toate acestea, Leonidas nu își mărește niciodată prețurile în acest timp. În schimb, compania alege să se extindă mai lent, decât să penalizeze clienții cu prețuri mai mari.

 

1990-2012 Noua dezvoltare

Pentru a răspunde cererii crescânde a consumatorilor, Leonidas SA achiziționează fosta clădire a unei companii producătoare de lactate de brânză, situată la Bel de la Rue des Bassins din Anderlecht. Leonidas se extinde și în S.U.A., iar la sfârșitul anilor ’90, în Asia, unde devine lider de piață.
Anul 1993 a dus la deschiderea magazinului Rue au Beurre, care deține renumele de a fi cel mai mare Leonidas shop din lume cu 20 persoane implicate. Magazinul este deschis 7zile din 7 de la 10h la 23h pentru a satisface turiștii atrași de magazinul uimitor.
Toate produsele Leonidas vândute în întreaga lume sunt fabricate în Belgia. În fiecare dimineață, cantitati importante părăsesc țara pentru catre locatii din lumea întreagă, respectând întotdeauna cele patru cuvinte cheie ale lui Basilio: prospețime, calitate, alegere și accesibilitate.
Pentru a face ciocolata sunt folosite numai ingrediente proaspete, iar producția zilnica este trimisă catre destinatiile indepartate cu avionul, la o temperatură controlată, astfel încât acestea să ajungă întotdeauna în stare perfectă.

 

Noile magazine cu ciocolata

Magazinele primesc un facelift, iar conceptul “guillotine-window “ devine un lucru din trecut. Toate magazinele adoptă un nou aspect care accentuează partea inovatoare și dinamică a marcii Leonidas, precum și prospețimea, generozitatea și moștenirea sa. Clienții sunt întâmpinați acum într-o atmosferă confortabilă, cu aspect modern și primitor. Există doar câteva magazine cu vechiul concept “guillotine-window“, unul dintre ele datorită dimensiunilor minuscule este situat în inima orașului Bruxelles, la Rue des Fripiers, la doar câțiva pași de primul magazin concept “guillotine-window “ a lui Basilio.

 

Reteaua globala

Leonidas este prezent la nivel mondial, cu aproximativ 1250 de magazine în +/- 50 de țări, dintre care 350 de magazine in Belgia și 340 in Franța.

Sute de mii de cunoscători savureaza zilnic aceste delicii gustoase, purtând cu ele o poveste extraordinară bazată pe o pasiune colectivă: să împărtășească plăcerea ciocolatei.

 

2013-Present 100 de ani de placere pura, si continua

Leonidas sărbătorește 100 de ani de “know-how” și „savoir vivre”. Petit laboratoire de pralines („micul laborator de praline”) al fondatorului a parcurs un drum lung, fără a-și pierde din vedere spiritul și aromele sale inițiale: alune din Turcia, migdale din Italia, cireșe din Périgord, nuci de la Grenoble și Texas, ciocolată din unt de cacao 100%. Pe scurt, ingrediente de cea mai înaltă calitate realizate dintr-o rețetă neschimbată în timp, care continuă să satisfacă și să incante o clientelă loială.
Leonidas se dedică mult mai multor ani de plăcere pură.

 

Furnizor oficial al Curtii Regale a Belgiei

Maiestatea Sa, regele Philippe de Belgia, a publicat prima sa listă de furnizori oficiali ai Curții. Leonidas are privilegiul de a fi prezent pe această listă realizata cu grija, rezultat unui proces riguros de selecție, pentru calitatea excelentă și prețurile accesibile. Pentru producătorul de ciocolată, această recunoastere a fost momentul încununat al anului centenar al brandului.